Health Rodos: Κινέζοι κατασκευαστές κατακλύζουν το TikTok με βίντεο που έχουν γίνει viral και στοχεύουν να υπονομεύσουν τα αυστηρά μέτρα του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, μετατρέποντας την πλατφόρμα σε ψηφιακό πεδίο μάχης για την αμερικανική εμπορική πολιτική.
Χιλιάδες κινεζικές επιχειρήσεις, εξοργισμένες από τους επιθετικούς δασμούς του Τραμπ στις εισαγωγές, παρακάμπτουν τις παραδοσιακές αλυσίδες εφοδιασμού και απευθύνονται στους Αμερικανούς καταναλωτές μέσω κομψών, κωμικών βίντεο στο TikTok, σύμφωνα με το MIT Technology Review. Πολλές από αυτές τις αναρτήσεις «αποκαλύπτουν» την κρυφή προέλευση των πολυτελών αγαθών, παρουσιάζοντας τα μέτρα του Τραμπ ως επιζήμια όχι μόνο για τους Κινέζους εργαζομένους, αλλά και για τους Αμερικανούς αγοραστές.
«Κάποιοι λένε ότι όσο υπάρχει η ετικέτα «Made in China», η τσάντα δεν μπορεί να είναι πολυτελής», λέει ο αφηγητής του βίντεο. «Ωστόσο, στην πραγματικότητα, πάνω από το 80% των πολυτελών τσαντών στον κόσμο κατασκευάζονται στην Κίνα… Καλώς ήρθατε στον πραγματικό κόσμο. Τώρα βλέπετε ότι αυτές οι τσάντες κατασκευάζονται στην Κίνα από τους έξυπνους και εργατικούς Κινέζους τεχνίτες μας. Ας μην αφήνουμε πλέον τον εαυτό μας να δηλητηριάζεται και να παραπλανάται από την εκστρατεία της αγοράς».
Σε ένα άλλο βίντεο, ο ίδιος Κινέζος πωλητής αποκάλυψε ότι οι Gucci, Prada, Coach, Louis Vuitton και άλλες μάρκες πολυτελείας προμηθεύονται τα προϊόντα τους από τα ίδια κινεζικά εργοστάσια που παράγουν τα απομιμήματα που πωλούνται απευθείας στους καταναλωτές.
«Καθώς οι ΗΠΑ και οι μικροί Ευρωπαίοι αδελφοί τους προσπαθούν να απορρίψουν τα κινεζικά προϊόντα, δεν νομίζετε ότι οι μάρκες πολυτελείας προσπαθούν τώρα να μεταφέρουν τους [κατασκευαστές του αρχικού εξοπλισμού] τους εκτός Κίνας;», είπε. «Ναι, το έκαναν, αλλά απέτυχαν».
Εξήγησε ότι εκτός Κίνας, οι μάρκες πολυτελείας δεν μπορούν να βρουν το ίδιο επίπεδο ποιοτικού ελέγχου, βελτιστοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας ή εργαζομένων που δεν είναι «πολύ ακριβοί ή πολύ τεμπέληδες».
«Γιατί δεν επικοινωνείτε μαζί μας και δεν αγοράζετε από εμάς; Δεν θα πιστέψετε τις τιμές που σας προσφέρουμε», είπε.
Κλιπ όπως αυτά μπορούν να συγκεντρώσουν εκατοντάδες εκατομμύρια προβολές.
Οι τελευταίοι δασμοί — 145% για τα περισσότερα κινεζικά εισαγόμενα προϊόντα από τη Δευτέρα — στοχεύουν μια σειρά κινεζικών εξαγωγών, συμπεριλαμβανομένων των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και των πολυτελών αγαθών. Ο Πρόεδρος Τραμπ δήλωσε ότι ο στόχος αυτών των δασμών είναι να επαναφέρουν τις θέσεις εργασίας στον τομέα της μεταποίησης στην αμερικανική επικράτεια και να περιορίσουν την οικονομική επιρροή της Κίνας.
Ενθαρρύνοντας τους Αμερικανούς καταναλωτές να κάνουν μικρές, ατομικές παραγγελίες απευθείας μέσω συνδέσμων του TikTok, οι κινεζικοί κατασκευαστές ενδέχεται να επιδιώξουν να εκμεταλλευτούν ένα κενό στην επιβολή των Μέχρι την περασμένη Παρασκευή, οι προσωπικές αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων μπορούσαν να εισέλθουν στις ΗΠΑ αφορολόγητες βάσει της εξαίρεσης «de minimis», επιτρέποντας στους Κινέζους πωλητές να παρακάμψουν τις παραδοσιακές δασμολογικές κυρώσεις. Ο Τραμπ έκλεισε αυτό το κενό με εκτελεστικό διάταγμα νωρίτερα αυτό το μήνα, εφαρμόζοντας νέους δασμούς 30% ή 25 δολάρια ανά τεμάχιο σε αποστολές που προηγουμένως ήταν επιλέξιμες.
Με το κλείσιμο του παραθυράκι, η μάχη μεταφέρεται τώρα στην επιβολή του νόμου, καθώς οι Κινέζοι πωλητές συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το TikTok για να προωθούν αγορές χαμηλής αξίας που θα μπορούσαν να κατακλύσουν την τελωνειακή εποπτεία και να αμβλύνουν τον αντίκτυπο των εμπορικών μέτρων του Τραμπ.
Το TikTok, το οποίο ανήκει στην κινεζική μητρική εταιρεία ByteDance, αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια την κριτική και των δύο κομμάτων για τις πρακτικές συλλογής δεδομένων και την πιθανή χρήση του ως εργαλείο για τις επιχειρήσεις επιρροής της Κίνας.
Πηγή Tampa Free Press
Το άρθρο Τρίπλα από τη Κίνα – Κινέζοι κατασκευαστές κατακλύζουν το TikTok για να υπονομεύσουν τους δασμούς Τραμπ εμφανίστηκε πρώτα στο Voice News.
πηγή: voicenews.gr
