Health Rodos: Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται ένα ισχυρό πλήγμα από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επεκτείνονται ραγδαία σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας σχετικά προσιτά ηλεκτρικά οχήματα σχεδιασμένα να εντυπωσιάσουν τους αγοραστές αυτοκινήτων με κομψό σχεδιασμό και εσωτερικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας.
Εταιρείες όπως η BYD, η Great Wall, η Geely και η Chery Automobile επεκτείνονται, καθώς δημιουργούν την κλίμακα που χρειάζονται για να επιβιώσουν στον σκληρό ανταγωνισμό της εγχώριας αγοράς.
Γενικά, δεν πρόκειται για κρατικές εταιρείες όπως η SAIC, η BAIC και η Guangzhou Automotive. Ο ιδρυτής της Geely ξεκίνησε κατασκευάζοντας ψυγεία.
Η BYD απέκτησε αρχικά την τεχνογνωσία της στην τεχνολογία μπαταριών, η οποία αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Ορισμένες άλλες εταιρείες είναι τεχνολογικές εταιρείες που έχουν συνάψει συμμαχίες με κατασκευαστές αυτοκινήτων για την προσφορά αυτόνομης οδήγησης.
Ακολουθούν μερικοί από τους σημαντικότερους παίκτες:
Great Wall Motors
Η Great Wall Motors, με τις μάρκες Haval, Wey, Ora, Poer και Tank, ποντάρει στις πωλήσεις στο εξωτερικό για να συνεχίσει να αναπτύσσεται, μετά την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα κατά σχεδόν 15% πέρυσι, παρά την αύξηση των καθαρών κερδών της εταιρείας κατά περισσότερο από 80%. Η εταιρεία διαθέτει εργοστάσια στη Ρωσία, την Ταϊλάνδη και τη Βραζιλία, όπου ανταγωνίζεται το δημοφιλές pickup Hilux της Toyota με το GWM Poer, ένα δικό της υβριδικό pickup. Ένα άλλο βασικό μοντέλο είναι το Haval H6, ένα υβριδικό σπορ SUV.
Η Great Wall έχει διευκολύνει τη μετάβασή της στην παραγωγή στο εξωτερικό αγοράζοντας εργοστάσια άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Στην Ταϊλάνδη, εξαγόρασε ένα εργοστάσιο που λειτουργούσε προηγουμένως η General Motors Corp. Στη Βραζιλία, αγόρασε ένα πρώην εργοστάσιο της Mercedes-Benz.
«Είναι απαραίτητο να είναι μεγάλος ο όγκος, διαφορετικά το κόστος παραγωγής είναι πολύ υψηλό», δήλωσε ο πρόεδρος της Great Wall, Wei Jianjun, σε συνέντευξη Τύπου κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Ο Wei, γνωστός και ως Jack Wey, γεννήθηκε στο Πεκίνο, αλλά μετακόμισε στην κοντινή επαρχία Hebei, έδρα της Great Wall. Ηγήθηκε της μετάβασης της εταιρείας από την τροποποίηση οχημάτων στην κατασκευή αυτοκινήτων, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία pickup στην Κίνα και μια από τις κορυφαίες κατασκευάστριες SUV. Η εταιρεία έχει μια κοινοπραξία με τη BMW για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Chery
Η κρατική Chery Automobile ισχυρίζεται ότι ήταν η πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που εξήγαγε στο εξωτερικό. Έχει πουλήσει περισσότερα από 15 εκατομμύρια μοντέλα Chery, Exeed, Omoda και Jetour στο εξωτερικό, κυρίως σε αναπτυσσόμενες χώρες και αναδυόμενες αγορές, όπως η Τουρκία και η Ουκρανία. Η Chery ανέφερε ότι πούλησε 2,6 εκατομμύρια οχήματα στο εξωτερικό πέρυσι και στοχεύει στα 3 εκατομμύρια το 2025. Επεκτείνει γρήγορα την παραγωγή της στο εξωτερικό, ιδρύοντας εργοστάσια στη Ρωσία και την Ισπανία. Επεκτείνεται ραγδαία στη Λατινική Αμερική.
Η συνεργασία της Chery με την κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Visionary Vehicles είχε ως στόχο την πώληση στην Βόρεια Αμερική, αλλά δεν έχει ακόμη επιτύχει τον στόχο αυτό. Η εταιρεία έχει μια κοινοπραξία 50-50 με την Jaguar Land Rover, θυγατρική της Tata Motors της Ινδίας που κατασκευάζει Jaguar και Land Rover στην Κίνα. Συνεργάζεται επίσης με την Huawei Technologies και τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba.
Η Chery εξακολουθεί να πωλεί πολύ περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρα καυσίμου από τα ηλεκτρικά. Η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, Chery New Energy, κατασκευάζει μίνι οχήματα όπως το eQ1, ή Small Ant, και το QQ Ice Cream. Τα βασικά της προϊόντα είναι η σειρά SUV Tiggo και τα σεντάν Arrizo.
BYD
Η BYD κατασκεύασε περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα πέρυσι από την Tesla, πωλώντας 3,52 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, αύξηση 28% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η δύναμή της στα υβριδικά οχήματα με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο έχει βοηθήσει, καθώς οι Κινέζοι επιλέγουν όλο και περισσότερο τα οχήματα με κινητήρα καυσίμου ως εναλλακτική λύση.
Η εταιρεία, με έδρα το Σενζέν της νότιας Κίνας, ανακοίνωσε πρόσφατα ένα σύστημα υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που, όπως ισχυρίζεται, μπορεί να φορτίσει πλήρως τα τελευταία ηλεκτρικά οχήματά της σε πέντε έως οκτώ λεπτά, περίπου όσο διαρκεί το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ. Σχεδιάζει να κατασκευάσει περισσότερα από 4.000 νέα σταθμούς φόρτισης σε όλη την Κίνα.
Η κινεζική εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή μπαταριών και έχει βελτιώσει την τεχνολογία μπαταριών και αποθήκευσης ενέργειας, ενώ παράλληλα έχει χτίσει μια αυτοκινητοβιομηχανία που επεκτείνεται εκτός Κίνας.
Ενώ τα πιο πολυτελή και τελευταία premium μοντέλα της BYD αναμένεται να πωληθούν σε τιμές που φτάνουν τα 40.000 δολάρια, η εταιρεία κατασκευάζει και πολύ φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το Seagull, που πωλείται στην Κίνα σε τιμή περίπου 12.000 δολάρια.
Η BYD μόλις που ξεπέρασε την Tesla στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία το 2024, κατασκευάζοντας 1.777.965 αυτοκίνητα έναντι 1.773.443 της Tesla.
Geely
Η Geely Auto είναι ίσως η πιο διάσημη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που πολλοί άνθρωποι δεν έχουν ακούσει ποτέ. Η ιδιωτική εταιρεία ιδρύθηκε ως κατασκευαστής ψυγείων από τον επιχειρηματία Li Shufu το 1997 στην Taizhou της ανατολικής Κίνας, η οποία από νωρίς έγινε κέντρο της ιδιωτικής βιομηχανίας.
Ο Li άρχισε να πραγματοποιεί στρατηγικές εξαγορές στο εξωτερικό από νωρίς, αγοράζοντας τη σουηδική Volvo Car Co. από τη Ford Motor το 2010. Η αγορά του 49,9% της Proton της Μαλαισίας από την Geely της έδωσε το 51% της μάρκας πολυτελών σπορ αυτοκινήτων Lotus. Δημιούργησε μια κοινοπραξία 50-50 με τη γερμανική Daimler AG για την κατασκευή αυτοκινήτων Smart city. Συνεργάζεται επίσης με τη Renault SA της Γαλλίας στον τομέα των κινητήρων και κατέχει μερίδιο στην Aston Martin Lagonda.
Τον Μάρτιο, ξεκίνησε τις πωλήσεις των SUV Geely EX5 στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, επεκτείνοντας την παγκόσμια παρουσία της.
Η Geely κατέχει επίσης την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Zeekr Intelligent Technology Holding, η οποία κατασκευάζει μια μάρκα premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Geely και η Volvo κατέχουν τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Polestar, η οποία αντιμετωπίζει δυσκολίες στην αγορά των ΗΠΑ.
Wuling
Η δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα είναι η Wuling, μια κοινοπραξία της SAIC Motor της Σαγκάης, της General Motors και της Guangxi Auto. Πούλησε περισσότερα από 673.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα και κατέχει μερίδιο αγοράς μόλις 6%, σε σύγκριση με το μερίδιο της BYD που φτάνει σχεδόν το ένα τρίτο. Η Tesla κατέλαβε την τρίτη θέση με 659.000 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν.
Εκτός από τα sedan και τα van Baojun, η Wuling κατασκευάζει κυρίως κινητήρες, επαγγελματικά οχήματα και οχήματα ειδικού σκοπού, όπως μίνι ηλεκτρικά αυτοκίνητα και γκολφ καροτσάκια.
Άλλες
Άλλες σημαντικές κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι Nio, Xpeng, Li Auto και Leap Motor. Κρατικές εταιρείες όπως η Dongfeng Motor Group, η οποία έχει συμμαχία με τη Nissan Motor Corp., και η Changan Automobile, συνεργάτης της ιαπωνικής Mazda Motor Corp. και της Ford Motor Co., επεκτείνουν επίσης γρήγορα τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, ο κλάδος αλλάζει ραγδαία και ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά είναι σκληρός. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στην επέκταση σε παγκόσμιες αγορές.
Πηγή Financial Post
Το άρθρο Οι ταχέως αναπτυσσόμενοι κατασκευαστές EV της Κίνας επιδιώκουν ποικίλες διαδρομές προς την παγκόσμια επέκταση εμφανίστηκε πρώτα στο Voice News.
πηγή: voicenews.gr