Health Rodos: Οι καταναλωτές μπορούν να αναμένουν υψηλότερες τιμές και καθυστερήσεις στις παραδόσεις όταν η κυβέρνηση Τραμπ καταργήσει την απαλλαγή από δασμούς για τις εισαγωγές χαμηλής αξίας από την Κίνα την Παρασκευή.
Η λήξη του λεγόμενου κανόνα de minimis, ο οποίος επέτρεπε την είσοδο στις ΗΠΑ έως και 4 εκατομμυρίων δεμάτων χαμηλής αξίας καθημερινά — κυρίως από την Κίνα — αναγκάζει επίσης τις επιχειρήσεις που έχουν βασίσει το μοντέλο τους στην προμήθεια προϊόντων από την Κίνα να επανεξετάσουν τις πρακτικές τους προκειμένου να διατηρήσουν τα κόστη τους σε χαμηλά επίπεδα.
Ωστόσο, ορισμένοι ενδέχεται να επωφεληθούν από την κατάργηση της απαλλαγής από δασμούς. Για παράδειγμα, οι εταιρείες που κατασκευάζουν τα προϊόντα τους στις ΗΠΑ ενδέχεται να αισθανθούν ανακούφιση από τον ανταγωνισμό των φθηνών κινεζικών εισαγωγών και να έχουν καλύτερες προοπτικές πωλήσεων.
Η κίνηση αυτή, η οποία ισχύει για προϊόντα που προέρχονται από την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ, έρχεται να προστεθεί στους νέους δασμούς συνολικού ύψους 145% που επέβαλε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στην Κίνα. Το Πεκίνο αντέδρασε με δασμούς 125% στις ΗΠΑ, πυροδοτώντας έναν εμπορικό πόλεμο μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Οι πωλητές ήδη παρατηρούν μια επιφυλακτικότητα στους καταναλωτές.
Την Τετάρτη, ο Τραμπ χαρακτήρισε την απαλλαγή de minimis «μια μεγάλη απάτη σε βάρος της χώρας μας, σε βάρος των πραγματικά μικρών επιχειρήσεων».
«Την καταργούμε», δήλωσε.
Τι είναι η διάταξη de minimis;
Η εξαίρεση de minimis, που θεσπίστηκε το 1938, είχε ως στόχο να διευκολύνει τη ροή μικρών δεμάτων αξίας όχι μεγαλύτερης από 5 δολάρια, που αντιστοιχούν σε περίπου 109 δολάρια σήμερα. Το όριο αυξήθηκε σε 800 δολάρια το 2016. Ωστόσο, η ραγδαία άνοδος του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, με κινητήριο δύναμη την Κίνα, έθεσε σε αμφισβήτηση τον σκοπό του δεκαετούς τελωνειακού κανόνα εξαίρεσης.
Οι κινεζικές εξαγωγές δεμάτων χαμηλής αξίας αυξήθηκαν στα 66 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, από 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018, σύμφωνα με έκθεση του Congressional Research Service του Φεβρουαρίου. Και η αγορά των ΗΠΑ υπήρξε ένας σημαντικός προορισμός.
Ο πρώην πρόεδρος Τζο Μπάιντεν πρότεινε πέρυσι έναν κανόνα που ορίζει ότι οι ξένες εταιρείες δεν μπορούν να αποφύγουν τους δασμούς απλώς αποστέλλοντας εμπορεύματα που ισχυρίζονται ότι αξίζουν 800 δολάρια ή λιγότερο. Ο Τραμπ προσπάθησε τον Φεβρουάριο να καταργήσει την εξαίρεση, αλλά η αρχική του εντολή ακυρώθηκε μέσα σε λίγες ημέρες, όταν φάνηκε ότι οι ΗΠΑ δεν ήταν προετοιμασμένες να επεξεργαστούν και να εισπράξουν τους δασμούς για τον τεράστιο όγκο δεμάτων που έφταναν.
Ποιος είναι ο αντίκτυπος για τους καταναλωτές;
Οι καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές και καθυστερήσεις στις παραδόσεις, καθώς τα δέματα θα υποβάλλονται σε μια πιο περίπλοκη τελωνειακή διαδικασία για να εισέλθουν στις ΗΠΑ, η οποία περιλαμβάνει δήλωση και καταβολή δασμών.
Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να συμπεριλάβουν τους δασμούς στην τελική τιμή ή να τους αναγράψουν ξεχωριστά, όπως γίνεται με τους φόρους επί των πωλήσεων. Για παράδειγμα, η Temu, που ανήκει στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings, αναγράφει πλέον «έξοδα εισαγωγής», τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες έχουν διπλασιάσει τις τιμές πολλών προϊόντων. (Ο λιανοπωλητής προσφέρει επίσης την επιλογή «τοπική αποθήκη» για ορισμένα προϊόντα, τα οποία αποστέλλονται από τις ΗΠΑ και επομένως δεν επιβαρύνονται με έξοδα εισαγωγής).
Εν τω μεταξύ, η Shein, που έχει πλέον την έδρα της στη Σιγκαπούρη, έχει ένα banner στο ταμείο που αναφέρει: «Οι δασμοί περιλαμβάνονται στην τιμή που πληρώνετε. Δεν θα χρειαστεί να πληρώσετε επιπλέον κατά την παράδοση».
Η Amazon δηλώνει ότι δεν σχεδιάζει να εμφανίζει τα πρόσθετα έξοδα δασμών δίπλα στις τιμές των προϊόντων στον ιστότοπό της — παρά την αναφορά που πυροδότησε εικασίες ότι ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου θα εμφανίσει σύντομα τα νέα έξοδα εισαγωγής, και παρά τις έντονες δηλώσεις του Λευκού Οίκου που καταγγέλλουν την υποτιθέμενη αλλαγή.
Τι θα συμβεί με τους πωλητές και τους μεταφορείς;
Οι μεταφορείς δεμάτων θα επιβαρυνθούν με την είσπραξη των δασμών, και η γραφειοκρατία για τη συμμόρφωση με τον νέο κανόνα θα μπορούσε να οδηγήσει όχι μόνο σε υψηλότερες τιμές, αλλά και σε καθυστερήσεις και ακόμη και διακοπές των παραδόσεων, δήλωσε ο Ram Ben Tzion της πλατφόρμας ελέγχου Publican.
Μεγάλοι εμπορικοί μεταφορείς, όπως η UPS και η FedEx, έχουν δηλώσει ότι είναι καλά εξοπλισμένοι και προετοιμασμένοι να εισπράττουν δασμούς για διεθνή δέματα σύμφωνα με την τοπική νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένου του νέου κανόνα των ΗΠΑ.
Οι εμπορικοί μεταφορείς θα εισπράττουν δασμούς 145% επί της δηλωθείσας αξίας. Η Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ, μια κυβερνητική υπηρεσία που προσφέρει διεθνείς ταχυδρομικές υπηρεσίες, μπορεί να επιλέξει είτε να επιβάλλει δασμό 120% στα δέματα χαμηλής αξίας είτε ένα κατ’ αποκοπή τέλος 100 δολαρίων ανά αποστολή, το οποίο θα αυξηθεί σε 200 δολάρια την 1η Ιουνίου.
Η Αμερικανική Τελωνειακή και Συνοριακή Προστασία δηλώνει ότι «είναι έτοιμη να εφαρμόσει πλήρως τους περιορισμούς στις αποστολές de minimis και να εισπράξει όλα τα έσοδα που οφείλονται για αυτές τις αποστολές στις 2 Μαΐου 2025».
Ωστόσο, οι ειδικοί έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η αύξηση του φόρτου εργασίας θα μπορούσε να αποτελέσει σοβαρή πρόκληση.
Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, πάνω από το 70% των 216 εκατομμυρίων δεμάτων που εισήλθαν στις ΗΠΑ προέρχονταν από την Κίνα, σύμφωνα με την CBP.
Ποιος είναι ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις;
Όσες βασίζονταν στην απαλλαγή de minimis πρέπει τώρα να προσαρμοστούν.
Ο John Curry, ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της HAPARI International, μιας εταιρείας μαγιό με έδρα την Αριζόνα, είχε μεταβεί από τις μαζικές αποστολές στις αποστολές de minimis πριν από περίπου έξι μήνες, προκειμένου να βελτιώσει τη ροή των μετρητών, να επιταχύνει τις παραδόσεις και, τελικά, να καταργήσει την αποθήκευση στις ΗΠΑ. Η εταιρεία του κατασκευάζει τα προϊόντα της στην Κίνα και τα πωλεί απευθείας σε πελάτες στις ΗΠΑ μέσω του δικού της ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ο Curry δήλωσε ότι σκοπεύει να παραμείνει στην ίδια πορεία και να πληρώνει τον επιπλέον δασμό 145% — ένα δέμα κάθε φορά — ενώ περιμένει τις ΗΠΑ και την Κίνα να καταλήξουν σε μια πιο βιώσιμη προσέγγιση.
«Πρέπει να βρεθεί μια λύση, γιατί και οι δύο χώρες δεν μπορούν να επιβιώσουν με αυτόν τον τρόπο», δήλωσε ο Curry.
Ο Izzy Rosenzweig, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας logistics Portless, βοηθά επιχειρήσεις όπως η HAPARI να αποστέλλουν εμπορεύματα από την αποθήκη τους στην Κίνα χρησιμοποιώντας την απαλλαγή de minimis. Λέει ότι οι αμερικανικές επιχειρήσεις είναι πιθανό να παραμείνουν στην Κίνα προς το παρόν, δεδομένης της ανταγωνιστικότητας της παραγωγικής βάσης και της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Κίνα, αλλά είναι αναμενόμενο να αυξήσουν τις τιμές.
Και ενώ οι επιχειρήσεις με καλά περιθώρια κέρδους πιθανότατα θα συνεχίσουν να στέλνουν από την Κίνα, εκείνες που λειτουργούν με ελάχιστα περιθώρια κέρδους είναι πιθανό να «επιλέξουν την τοπική αγορά», δημιουργώντας περισσότερες αποθήκες με έδρα τις ΗΠΑ για να καλύψουν το κόστος των δασμών, είπε.
Ποιος ωφελείται;
Εμπορικές ομάδες που εκπροσωπούν κατασκευαστές σημαιών και εμπόρους ποδηλάτων δήλωσαν ότι αναμένουν να ωφεληθούν από την κατάργηση της απαλλαγής από δασμούς.
Σε γραπτά σχόλια στην ιστοσελίδα του Αμερικανικού Εμπορικού Αντιπροσώπου, για παράδειγμα, η Ένωση Κατασκευαστών Σημαιών της Αμερικής δήλωσε ότι τα μέλη της έχουν δεχτεί επίθεση από εισαγωγές αμερικανικών σημαιών, κυρίως κατασκευασμένων στην Κίνα, που διατίθενται στην αγορά με ψευδείς δηλώσεις και σημαντικές εκπτώσεις. Η ένωση ανέφερε πτώση 25% έως 35% στις πωλήσεις αμερικανικών σημαιών σε ολόκληρο τον κλάδο πέρυσι.
Ο Larry Severini, διευθύνων σύμβουλος της Embroidery Solutions Manufacturing LLC, η οποία κατασκευάζει τα αστέρια για τους κατασκευαστές αμερικανικών σημαιών, αναγκάστηκε να κλείσει ένα από τα δύο εργοστάσιά του στη Νότια Καρολίνα νωρίτερα φέτος λόγω του σκληρού ανταγωνισμού από τις φθηνές εισαγωγές. Σημείωσε ότι οι πωλήσεις έχουν μειωθεί κατά 20% από το 2021, εν μέρει λόγω της απαλλαγής de minimis.
«Χρειαζόμαστε δασμούς για να εξισορροπήσουμε τον ανταγωνισμό και να τον κάνουμε δίκαιο», δήλωσε ο Severini.
Η Heather Mason της National Bike Dealers’ Association (Εθνική Ένωση Εμπόρων Ποδηλάτων) δήλωσε ότι οι αγοραστές συχνά κοιτάζουν ποδήλατα αξίας 2.000 δολαρίων από μια αξιόπιστη μάρκα όπως η Trek και στη συνέχεια βρίσκουν ένα παρόμοιο στο διαδίκτυο για 1.200 δολάρια — συχνά με εξαρτήματα χαμηλότερης ποιότητας, χωρίς εγγύηση, χωρίς σέρβις και με κινδύνους για την ασφάλεια.
«Οι αξιόπιστες μάρκες ακολουθούν αυστηρά πρότυπα ασφάλειας, εργασίας και εγγύησης», δήλωσε σε email προς το Associated Press. «Η ελάχιστη απαλλαγή επέτρεψε στους κακόβουλους να τα παρακάμψουν».
Πηγή apnews.com
Το άρθρο Τα φθηνά δέματα από την Κίνα δεν θα είναι πλέον αφορολόγητα εμφανίστηκε πρώτα στο Voice News.
πηγή: voicenews.gr