Health Rodos: Από την 1η Οκτωβρίου τίθεται σε εφαρμογή μία νέα ψηφιακή μεθοδολογία για τον προγραμματισμό ραντεβού στα νοσοκομεία και τις δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), που στοχεύει στην απλοποίηση των διαδικασιών και στη βελτίωση της ταχύτητας πρόσβασης των πολιτών σε ιατρικές υπηρεσίες.
Ο καινούργιος τρόπος κλεισίματος ραντεβού θα είναι προσβάσιμος 24/7, όλες τις μέρες της εβδομάδας.
Μέχρι σήμερα, για να προγραμματίσει κάποιος ραντεβού σε ένα νοσοκομείο, έπρεπε να καλέσει το τηλέφωνο της συγκεκριμένης δομής ή το 1535. Αυτές οι μέθοδοι θα καταργηθούν, ώστε να διασφαλιστεί η ενιαία καταγραφή, η διαφάνεια και η δυνατότητα παρακολούθησης.
Η νέα μέθοδος
Έτσι, από την 1η Οκτωβρίου, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να κλείνουν ραντεβού δωρεάν μέσω:
– της εθνικής τηλεφωνικής γραμμής 1566
– της εφαρμογής MyHealth App
– της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr
Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να συνέχουν να κλείνουν ραντεβού είτε τηλεφωνικά με την αντίστοιχη δομή, είτε αυτοπροσώπως.
Από την 1η Οκτωβρίου, όλα τα ραντεβού των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων θα αναρτώνται αποκλειστικά στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.
Το Υπουργείο Υγείας δηλώνει
«Η ψηφιακή εποχή για το ΕΣΥ σηματοδοτεί πιο άμεση και απλή πρόσβαση για τους πολίτες», αναφέρει ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους στο ΑΠΕ, αναλύοντας τους τρόπους κλεισίματος ραντεβού και τα πλεονεκτήματα για τους πολίτες.
«Σήμερα το ΕΣΥ εξυπηρετεί πάνω από 500.000 πολίτες μηνιαίως. Μέσω των αλλαγών που προτείνουμε και της αναβάθμισης των υπηρεσιών στα νοσοκομεία, ο αριθμός αυτός αναμένεται να ξεπεράσει τους 830.000 ασθενείς τον μήνα, προσφέροντας ταχύτερη και πιο αποτελεσματική φροντίδα στους πολίτες».
Ο κ. Θεμιστοκλέους διευκρινίζει ότι με το νέο σύστημα, όλα τα ραντεβού θα καταγράφονται σε μία ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα. «Έτσι διασφαλίζεται ότι δεν θα χάνονται ραντεβού, δεν θα υπάρχει διπλή καταχώριση και οι πολίτες θα γνωρίζουν με διαφάνεια πού και πότε θα εξυπηρετηθούν. Δεν θα περιμένουν, καθώς το ΕΣΥ θα τους περιμένει».
Οι παραπάνω εξελίξεις, όπως αναφέρει ο κ. Θεμιστοκλέους, αποδεικνύουν τρία βασικά σημεία:
«Πρώτον, ότι το ΕΣΥ “μεγαλώνει”, εξυπηρετώντας γρηγορότερα περισσότερους. Δεύτερον, ότι το ΕΣΥ εκσυγχρονίζεται, απλούστεροντας διαδικασίες και διευκολύνοντας την πρόσβαση για όλους. Τρίτον, ότι στο επίκεντρο της λειτουργίας του ΕΣΥ βρίσκεται ο ασθενής, εξασφαλίζοντας του την ακριβή ημερομηνία και ώρα που θα λάβει την απαιτούμενη φροντίδα».
«Αυτό συμπληρώνει το όραμα για το ΕΣΥ της νέας εποχής. Είναι η επιδίωξη μιας Πολιτείας που φροντίζει άμεσα και με επίγνωση τον πολίτη της όταν το χρειάζεται. Και αυτή η επιδίωξη τώρα μπορεί να γίνει πραγματικότητα στην Ελλάδα», υπογραμμίζει.
Η διαδικασία προγραμματισμού ραντεβού στα νοσοκομεία θα αρχίσει σταδιακά από την 1η Οκτωβρίου. Μέχρι το τέλος του έτους, όλα τα ραντεβού θα ενταχθούν στο νέο σύστημα.
Σημειώνεται ότι η πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα MyHealth App πραγματοποιείται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet.
Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ραντεβού και στην ψηφιακή πλατφόρμα finddoctors.gov.gr, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet ή τους κωδικούς ΑΗΦΥ (Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας) που έχουν αποδοθεί από τον προσωπικό τους γιατρό.
Ο αριθμός 1566, που λειτουργεί από τον Ιούλιο, συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες γύρω από θέματα Υγείας σε έναν ενιαίο αριθμό. Μέσω του 1566, οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού σε νοσοκομεία ή γιατρούς, να ζητήσουν ηλεκτρονική συνταγογράφηση, να ενημερωθούν για φαρμακείο που είναι κοντά τους, πώς θα παραλάβουν φάρμακα υψηλού κόστους στο σπίτι ή να συμμετάσχουν σε προληπτικά προγράμματα δημόσιας υγείας και εμβολιαστικά προγράμματα.
Παράλληλα, «το 1566 ενημερώνει τους πολίτες για τις υπηρεσίες στις οποίες δικαιούνται (όπως απογευματινά χειρουργεία και προληπτικές εξετάσεις) και μέχρι τον Ιούνιο του 2026 θα επεκταθεί σε όλες τις υπηρεσίες Υγείας».
Δείτε επίσης:
Μητσοτάκης για ΕΣΥ: Βήμα – βήμα γίνεται πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό
πηγή: trelokouneli.gr