Health Rodos: Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι βολικό αλλά ευαίσθητο, και οι κακές συνήθειες μπορούν να το καταστρέψουν γρήγορα.
Οι ειδικοί αποκαλύπτουν τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι οδηγοί, από την αλλαγή θέσης επιλογέα ενώ το αυτοκίνητο κινείται, μέχρι την οδήγηση χωρίς αλλαγή λαδιών κιβωτίου. Μάθετε τι να αποφεύγετε για να μην βρεθείτε αντιμέτωποι με ένα πανάκριβο συνεργείο.
Αν έχετε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αξίζει να διαβάσετε τι είναι αυτό που το καταστρέφει και πώς μπορείτε να το σώσετε.
Οι οδηγοί αυτοκινήτων με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων σκέφτονται συνεχώς την κατάσταση των κιβωτίων. “Πρόσεξε τον συμπλέκτη”, “μύρισε ο δίσκος συμπλέκτη στην ανηφόρα”, “μην κάνεις απότομες αλλαγές” κ.ο.κ.
Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, ωστόσο, μας απομονώνουν από τα μηχανικά δρώμενα μεταξύ του κινητήρα και των τροχών -αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι απρόσβλητα από βλάβες. Στην πραγματικότητα, μπορεί ήδη να έχουμε καταστρέψει το αυτόματο κιβώτιο στο αυτοκινήτό μας.
Τα παραδοσιακά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής -αν δεν έχετε ένα φανταχτερό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ένα σύγχρονο κιβώτιο CVT ή μια Ferrari- μπορούν να χαλάσουν με πολλούς τρόπους.
Τα μεγάλα λάθη κατηγορίας “καρφώνω όπισθεν στον αυτοκινητόδρομο”, είναι προφανή, αλλά υπάρχουν και “λεπτότεροι” τρόποι για να βλάψετε το κιβώτιό σας.
Ο μεγάλος εχθρός των αυτόματων κιβωτίων με μετατροπέα ροπής είναι η θερμότητα. Τα κιβώτια ταχυτήτων μπορεί να μην αγαπούν να λειτουργούν όταν είναι κρύα, αλλά πραγματικά δεν τους αρέσει να ζεσταίνονται και πολύ. Ένας ειδικός στα κιβώτια εξηγεί:
“Η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας για το υγρό αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι μεταξύ 80 και 107 βαθμών Κελσίου. Στους 115 βαθμούς Κελσίου περίπου, τα πρόσθετα του λαδιού στο κιβώτιο αρχίζουν να μαγειρεύονται. Το αποτέλεσμα είναι ο σχηματισμός βερνικιού στο εσωτερικό του κιβωτίου ταχυτήτων.
Στους 126 βαθμούς Κελσίου περίπου, οι εσωτερικές τσιμούχες του κιβωτίου ταχυτήτων (οι οποίες συνήθως κατασκευάζονται από πολυακρυλικό υλικό) αρχίζουν να σκληραίνουν.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι διαρροές, τόσο εσωτερικές όσο και εξωτερικές, απλώς και μόνο επειδή οι σφραγίδες χάνουν την ελαστικότητά τους.
Συμβουλές
• Μην αλλάζετε από «Drive» σε «Reverse» ή «Park» χωρίς να έχετε σταματήσει τελείως.
• Ελέγχετε τακτικά τη στάθμη και την ποιότητα του λαδιού κιβωτίου.
• Μην αφήνετε το αυτοκίνητο σε «Drive» όταν είστε σταματημένοι για ώρα – βάλτε «Neutral».
• Αποφύγετε απότομες εκκινήσεις που ζορίζουν το σασμάν.
• Ζεσταίνετε το αυτοκίνητο 1-2 λεπτά τις κρύες μέρες πριν ξεκινήσετε.
• Κάντε service στο κιβώτιο σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να σας προσφέρει άνεση, αλλά χρειάζεται σωστή χρήση για να μην καταστραφεί.
Πολλοί οδηγοί κάνουν λάθη που μειώνουν τη διάρκεια ζωής του, όπως απότομες αλλαγές από «Drive» σε «Reverse» ή οδήγηση με χαμηλή στάθμη λαδιού.
Με λίγη προσοχή μπορείτε να γλιτώσετε χιλιάδες ευρώ σε επισκευές.
πηγή: giatros-in.gr